Czujnik regeneracji DPF w praktyce. Jak działa?? Zobacz!
Cześć. Zainteresowanie poprzednim filmem średnie, ale jak powiedziało się A to trzeba powiedzieć B. Mam nadzieje że się komuś przyda i skorzysta z podpowiedzi. Mogę się w pewnych kwestiach mylić, ale jak mówiłem nie jestem jakimś super fachowcem. Zobaczycie jak to działa w praktyce. Opowiem wam też trochę o filtrze cząstek stałych.
Nazwy części;
Koszt kompletu ok. 230zł
Urządzenie pomiarowe czyli termometr – AVT1960
Czujnik temperatury – Termopara typu K do 1200 st C
link do aukcji allegro;
https://allegro.pl/oferta/termopara-typu-k-czujnik-temperatury-spalin-egt-6068368124
Importowane z Youtube Naprawa Adblue Warszawa – Otrzymujemy dużą liczbę telefonów od klientów, którzy mają problemy ze swoimi systemami AdBlue. Nowoczesne komponenty do oczyszczania spalin często nie działają prawidłowo. AdBlue (wodny roztwór mocznika) to związek chemiczny stosowany w przemyśle samochodowym do oczyszczania spalin. Znajduje zastosowanie w rozkładzie tlenku azotu, który jest niebezpieczny dla środowiska. AdBlue pod wysokim ciśnieniem jest przesyłany do układu redukcji emisji spalin, który działa w tych warunkach. Podatne na awarie pompy AdBlue służą do wytworzenia wysokiego ciśnienia w układzie redukcyjnym, co przyczynia się do zmniejszenia emisji. Każdy pojazd wyposażony w urządzenie dozujące AdBlue musi być również wyposażony w zbiornik do przechowywania chemikaliów.
Każdy pojazd wyposażony w system dozowania mocznika AdBlue jest również wyposażony w zbiornik, w którym znajduje się roztwór do dozowania mocznika AdBlue.
Warsztat Mechaniki do Aut Adblue, Elektryki + Diesel, Mechanik Diagnostyka, Mechanika Samochodowa Diesel, LPG, oraz Serwis Samochodowy i naprawa silników aut, motocyklowych i sprzętów budowlanych.
Serwis Adblue diagnostyka, usuwanie wyłączanie/włączanie oraz regeneracja i naprawa serwis układów w Warszawie.
W NASZEJ OFERCIE SĄ USŁUGI NAPRAWCZE:
AdBlue jest napompowane do max.
Systemy AdBlue są wykorzystywane w różnych aplikacjach.
Pompy AdBlue często ulegają awarii w wyniku zablokowania rur. Mocznik nie może zostać wypchnięty z pompy, ponieważ często jest to niemożliwe.
Samochody osobowe AdBlue
Problemy z AdBlue, które często występują w pojazdach osobowych, oraz sposoby ich rozwiązywania
Jeśli Twój samochód zaczął wyświetlać usterkę związaną z nadmierną emisją spalin, wszedł w tryb ograniczenia mocy lub poinformował Cię, że pozostało Ci wiele godzin do ostatniego uruchomienia pojazdu, skontaktuj się z nami, a rozwiążemy problem raz na zawsze !
Jesteśmy firmą z wieloletnim doświadczeniem pozwalającym na trafne i sprawne usuwanie usterek związanych z technologiami AdBlue oraz DPF (filtrami cząstek stałych).
Do świadczenia tej usługi konieczne jest przeprogramowanie sterownika silnika w taki sposób, aby układ nie wyświetlał żadnych problemów związanych z nadmierną emisją spalin.
Zamiast programów emulujących używane jest tylko zamknięcie systemu oprogramowania. Stosowanie tego podejścia jest korzystne, ponieważ pozwala systemowi zachować pełną diagnostykę przez usługi serwisowe lub kontrolne, nie wykazując przy tym żadnych wad.
Możliwe jest naprawienie systemu w staromodny sposób poprzez zmianę komponentów, ale nie ma pewności, że rozwiąże to problem w dającej się przewidzieć przyszłości. Ze względu na nasze doświadczenie w tej dziedzinie udzielamy 3-letniej gwarancji na wszystkie nasze usługi!
Czym dokładnie jest AdBlue?
AdBlue to wodny roztwór mocznika o nominalnym stężeniu 32,5%, który jest gromadzony w oddzielnym zbiorniku od reszty paliwa.
W niektórych modelach wlew benzyny znajduje się w bagażniku, pod maską lub tuż obok wlewu paliwa, w zależności od modelu. Kierowca nie będzie doświadczał żadnych kłopotów w wyniku stosowania AdBlue w normalnych sytuacjach podczas jazdy. Mogłoby się wydawać, że dodatkowy składnik jest dozowany do paliwa spalanego w komorach spalania, ale tak nie jest. Płyn ze zbiornika kierowany jest do katalizatora SCR zamontowanego na ścieżce układu wydechowego; w konsekwencji temperatura spalin w momencie instalacji katalizatora jest bardzo znacząca.
Ciężarówka z AdBlue – Naprawa
Częste problemy z AdBlue w samochodach ciężarowych i ich naprawa
Jeśli Twoja ciężarówka zaczęła wykazywać usterki związane z wysoką emisją spalin, przełączyła się w tryb ograniczenia mocy lub ograniczenia prędkości do 20 km/h, skontaktuj się z nami – raz na zawsze rozwiążemy ten problem!
Usługa polega na przeprogramowaniu sterownika silnika w taki sposób, aby układ nie wykazywał żadnych usterek związanych z wysoką emisją spalin.
Nie używamy EMULATORÓW, a jedynie zamykanie systemu oprogramowania. Zaletą tego rozwiązania jest to, że system zachowuje pełną diagnostykę przez służby serwisowe lub kontrolne, nie wykazując przy tym żadnych usterek.
Możesz naprawić swój system w tradycyjny sposób, wymieniając części, ale nie masz gwarancji, jak długo to rozwiąże problem. Jako firma wyspecjalizowana w tego typu usługach udzielamy 3 letniej gwarancji na wykonaną usługę!
Co to jest AdBlue?
AdBlue to wodny roztwór mocznika o nominalnym stężeniu 32,5% zbierany w osobnym zbiorniku.
W zależności od modelu jego wlew znajduje się w bagażniku, pod maską lub tuż obok wlewu paliwa. W codziennym użytkowaniu kierowca nie zauważy żadnych niedogodności związanych z używaniem AdBlue. Wbrew pozorom dodatkowy czynnik nie jest dozowany do paliwa spalanego w komorach spalania. Płyn ze zbiornika trafia do katalizatora SCR zainstalowanego na drodze układu wydechowego, dlatego temperatura spalin w miejscu zamontowania katalizatora jest niezwykle istotna.
AdBlue dla rolnictwa
Częste problemy z AdBlue w maszynach rolniczych i ich naprawa
Jeśli Twój ciągnik lub maszyna rolnicza zaczęła wykazywać awarię w układzie oczyszczania spalin, przeszła w tryb awaryjnego ograniczania mocy i obrotów silnika, skontaktuj się z nami!
Problem ten rozwiązujemy przeprogramowując sterownik silnika tak, aby już nigdy więcej nie wyświetlał usterki związanej z usterką w układzie AdBlue.
Dzięki temu maszyna już nigdy nie przejdzie w tryb awaryjny i zachowa 100 procent mocy.
Możesz naprawić system w tradycyjny sposób, wymieniając części, ale nigdy nie będziesz mieć gwarancji, jak długo naprawa będzie skuteczna.
Decydując się na wykonanie usługi przez naszą firmę otrzymujesz 3 lata gwarancji!
Co to jest AdBlue?
AdBlue to wodny roztwór mocznika o nominalnym stężeniu 32,5% zbierany w osobnym zbiorniku.
W zależności od modelu jego wlew znajduje się w bagażniku, pod maską lub tuż obok wlewu paliwa. W codziennym użytkowaniu kierowca nie zauważy żadnych niedogodności związanych z używaniem AdBlue. Wbrew pozorom dodatkowy czynnik nie jest dozowany do paliwa spalanego w komorach spalania. Płyn ze zbiornika trafia do katalizatora SCR zainstalowanego na drodze układu wydechowego, dlatego temperatura spalin w miejscu zamontowania katalizatora jest niezwykle istotna.
Auta z DPF i Adblue. Zidentyfikuj i napraw najczęstsze problemy z DPF w pojazdach osobowych.
Możesz mieć problem z filtrem cząstek stałych, jeśli Twój samochód wykazuje awarię DPF, traci moc, zużywa więcej benzyny lub podnosi się poziom oleju. Skontaktuj się z nami, a my zajmiemy się tą sprawą!
W ramach naszego serwisu przeprogramowujemy sterownik silnika tak, aby pojazd nie wyświetlał błędów związanych z modyfikacją wykonaną po usunięciu elementu. Dzięki tej modyfikacji pojazd odzyskuje całą swoją moc, czyniąc go bardziej dynamicznym i wydajnym.
Trzyletnia gwarancja obejmuje wykonanie usługi.
Ramy Zdefiniowanego Celu (DPF)
Cząsteczki sadzy w spalinach są zbierane i spalane przez filtr cząstek stałych, który jest elementem układów wydechowych współczesnych pojazdów z silnikiem diesla. Filtry cząstek stałych istnieją od ponad 30 lat, ale dopiero w 1996 roku zaczęto ich masowo używać w samochodach. Europejskie normy czystości spalin (Euro 3, Euro 4 i wkrótce uchwalone Euro 5) są głównym czynnikiem w ich stosowaniu, ponieważ wymagają one od producentów samochodów przestrzegania ścisłych ograniczeń ilości niebezpiecznych substancji, towary mogą emitować do środowiska. Konstrukcja wewnętrzna filtra cząstek stałych do silników wysokoprężnych jest pokaźna i ma dużą całkowitą powierzchnię ścian. To wychwytuje cząstki sadzy z przepływających obok nich spalin, zapobiegając ich ucieczce do atmosfery. Programowanie i koordynacja
Ciężarówki i autobusy Scania mogą zostać przez nas wymienione i zaprogramowane w koordynatorach.
Dojedziemy do pojazdu klienta w Europie, bez względu na to, gdzie się znajduje. 7/24
Przez cały czas mamy pod ręką wielu różnych koordynatorów.
Pojazdy bez kodów immo mogą mieć również zaprogramowane przez nas współrzędne.
Do najbardziej typowych objawów awarii koordynatora należą następujące objawy:
uruchomienie samochodu jest niemożliwe z powodu nieprawidłowej koordynacji COO, rozrusznik nie reaguje, a pedał gazu nie działa.
Scania od dawna zajmuje się tym problemem, wypuszczając wadliwe wkłady COO 7.
Wiemy o problemie i mamy plan usunięcia wad w projekcie tego komponentu. Aby zagwarantować, że konsument otrzyma bardziej wydajny koordynator niż nowa, nowa płyta główna, skrupulatnie sprawdzamy każdy element na płycie głównej. Na koniec ustawiamy pamięć RAM i procesor do działania.
Gwarantujemy, że nasi koordynatorzy są wolni od wad wrodzonych przez okres jednego roku.
Mam jeszcze prostrzy na to patent 🙂
Bardzo dobry pomysł… idealnie było by podłączyć termometr pod czujnik temp spalin ( ten oryginalny)
Dlatego od ponad 40 lat mam tylko benzyniaki z LPG
Troche upierdliwe to ciągłe piszczenie nie lepiej niech zapiszczy 2-3 razy że się rozpoczeło i 2 razy że koniec. :/ Takie darcie wskaźnika to uszy nie lubą.
Ciekawe że piszczałka od pasów nie piszczy. Pewnie też się wypaliła 😄👍👍👍
Bardzo przydatny gadżet 👍
Jak to się montuje i jaki koszt tego urządzenia
Panowie Laguna 3 2.0 dci 173KM. Gdzie podłączyć diodę aby sygnalizowała proces wypalania? Oraz jaką diodę 12V?
Jaki program diagnostyczny na komputerze posiadasz?
Mówisz o przebiegach między wypalaniem jakie mają być a Twój odczyt z danych o zapchaniu rośnie jak szalony jakby co 100 km ci się miał wypalać. Ja kilka dni śledzę i ciągle po mieście kilka razy odpalen auta i dopiero 2 procenty na 20 km.
Po drugie zacząłem śledzić bo jak dotąd wypala mi tylko na kończeniu trasy, jak dojeżdżam do domu i przeważnie na jalowym biegu bo przez miasto w korku. Może tak ma być a nie jakieś krecenie obrotów. Zacznę trasy zobaczymy jak to wygląda bo nie wierzę w to co powiedziałeś że trasy coś mają pomóc – nie ma takiej opcji że co niby pojadę trasą i zacznie sadzy ubywać? Podobno choćbyś 200 km /h cisl to nic nie da. To się musi wypalić procedurą. Nie wprowadzaj w błąd
A po co się tak gimnastykować jak można wpiąć zwykła diodę LED za 2zł w układ zasilania podgrzewającej świecy bądź zasilania pompki paliwa podającej paliwo do odpalenia DPF?
Nie będę gnoju na ciebie wylewał. Brawo za ambicje etc. Ale dużo prościej i taniej jest zrobić coś co opisałem wyżej. Plus nie musisz słuchać tego irytującego dźwięku a także wiesz o uruchomieniu procedury od razu po jej załączeniu gdyż dioda zapala się równo z pompką-swieca (zależy do czego się podepniesz). U ciebie wszystko opiera się na temperaturze więc na bank z lekkim opóźnieniem.
No cóż. Brawo za pomysł, może to i fajnie wygląda. Ale osobiście wolę moje rozwiązanie z dyskretna dioda dodana do deski rozdzielczej bez wkurzających dźwięków i co najważniejsze informującej o dokładnym czasie rozpoczecia i zakończenia procedury wypalania DPF. Bo jak zgasnie kontrolka to i świeca i pompka nie działa. Więc się wypalanie zakończyło 😁
Powiedz mi jedno. Czy ten czujnik jak rezystancja idzie do góry czy na dół?
Milion czujników, a nie ma tak ważnego czujnika w każdym aucie jak proces wypalania PDF!!!
Świetny materiał i tak mało odwiedzin i subskrybcji hmm
Witam a ten czujnik który masz to zakupiłeś osobno ? czy możesz podać gdzie go kupiłeś z góry dziękuję
czy moze popsuc sie przez to turbina? w moim renualt traffic z 2015 musialem regenerowac ale nie wyjasnili do konca dlaczego tak sie stalo
Mam takie pytanie , mam w planie zrobić ten patent z tym czujnikiem temp. Tego przewodu to jest 2 metry, jak to przełożyć do środka ?
Ja polecam DPF control – vag Group+ dioda kupiłem jestem zadowolony szybki montaż 😃świetnie działa😃
Dobry patent,💪
Witam. Jakiego programu używasz do diagnostyki? Oryginał czy z innego źródła. Możesz coś polecić? Mam tylko Delphi DS150.
Alfiarze zrobili to lepiej 😉 Ktoś tam stworzył moduł pod złącze OBDII, który implementuje w trip computer dodatkowe informacje związane właśnie z DPF. Czyli stan filtra, przebieg od ostatniej wymiany, przebiegi z 5 ostatnich regeneracji, postęp wypalania oraz korekty wtryskiwaczy.
DPF po środku długości auta to chyba w rocznikach przed 2010. Później ktoś wymyślił, że lepiej przesunąć DPF w pobliże kolektora wydechowego. Przy okazji zmniejszyła się pojemność filtrów.
Czy przy okazji wypalania filtra podczas jazdy w korkach miałeś objaw zmulenia samochodu?
ciekawe rozwiązanie, chyba właśnie tego szukałem…
mówisz, że najlepiej się wwiercić między dpf a katalizator?
A ten wyświetlacz jak się nazywa ? bo nie ma takiego w ofercie na alledrogo.
a to sie nie zgodze mi lato 700-800 zima 1100-1200km robi
Wskaźnik EGT (zegar i czujnik) niecałe 100 zł, wiercisz otwór w kolektorze wydechowym, gwintujesz i wkrecasz czujnik. Te zegarki mają często opcje alarmu przy ustawianych parametrach. Wszystko schludnie zamontowane a tu pierdolnik w podłokietniku
Witam mam pytanie a propo tej sondy na opaskę to wtedy można założyć mniejszą temperaturę skoro rura jest podwójną dobrze kombinuje 🤔
Hej ja zrobilem to tak pełna kontrola polecam pozdrawiam i zapraszam https://www.youtube.com/watch?v=3oExkXw0t8Q&feature=share
Witam. Kiedy jakiś nowy materiał? Pozdrawiam
Skąd jesteś?
Super filmik i fajnie wytłumaczone. Dziwne bo Tobie SD pokazuje popiół w filtrze w gramach. Mi w MLu pokazuje w procentach
Próbowałeś wypalać DPF na postoju (trzymając obroty na biegu neutralnym) ? Jak wtedy wyglądają temperatury ?