Ford Transit EcoBlue – Turbo Actuator – AdBlue Malfunction SCR – P0045 P2563 P2564 P2598 P2599
In this video we shall be diagnosing and fixing a 2017 Ford Transit turbo diesel 350 RWD 2.0 (Panther). The vehicle was showing an Ad-Blue Malfunction (SCR Fault) and the Engine Management warning lamp was also illuminated. The fault was caused by a broken wire on the transit turbo actuator, This is becoming a common issue on the Transit and a replacement harness is now available. Remember, not every AdBlue fault is directly attributed to the AdBlue system itself. Anything emission related can also have an adverse affect.
P0045, P2563, P2564, P2598, P2599
AdBlue malfunction, Ad Blue malfunction, SCR
The video shows a simple and methodical diagnostic approach and fix.
#Transit #AdBlue #Turbo
======================================================
Please subscribe to my channel and hit the notification bell for updates.
=============================================
https://www.youtube.com/user/carlton8571
=============================================
Facebook: https://www.facebook.com/skodayoda/
=============================================
eMail – sydiagnostics2019@gmail.com
=============================================
If any one of my videos has helped you out in any way, then please consider donating to support this channel to keep making and improving the content.
===============================
https://www.paypal.me/skodayoda
===============================
-~-~~-~~~-~~-~-
Please watch: „Ford Focus Mk4 – Malfunction Warnings & Can Bus Errors”
-~-~~-~~~-~~-~-
Importowane z Youtube Naprawa Adblue Warszawa – Otrzymujemy dużą liczbę telefonów od klientów, którzy mają problemy ze swoimi systemami AdBlue. Nowoczesne komponenty do oczyszczania spalin często nie działają prawidłowo. AdBlue (wodny roztwór mocznika) to związek chemiczny stosowany w przemyśle samochodowym do oczyszczania spalin. Znajduje zastosowanie w rozkładzie tlenku azotu, który jest niebezpieczny dla środowiska. AdBlue pod wysokim ciśnieniem jest przesyłany do układu redukcji emisji spalin, który działa w tych warunkach. Podatne na awarie pompy AdBlue służą do wytworzenia wysokiego ciśnienia w układzie redukcyjnym, co przyczynia się do zmniejszenia emisji. Każdy pojazd wyposażony w urządzenie dozujące AdBlue musi być również wyposażony w zbiornik do przechowywania chemikaliów.
Każdy pojazd wyposażony w system dozowania mocznika AdBlue jest również wyposażony w zbiornik, w którym znajduje się roztwór do dozowania mocznika AdBlue.
Warsztat Mechaniki do Aut Adblue, Elektryki + Diesel, Mechanik Diagnostyka, Mechanika Samochodowa Diesel, LPG, oraz Serwis Samochodowy i naprawa silników aut, motocyklowych i sprzętów budowlanych.
Serwis Adblue diagnostyka, usuwanie wyłączanie/włączanie oraz regeneracja i naprawa serwis układów w Warszawie.
W NASZEJ OFERCIE SĄ USŁUGI NAPRAWCZE:
AdBlue jest napompowane do max.
Systemy AdBlue są wykorzystywane w różnych aplikacjach.
Pompy AdBlue często ulegają awarii w wyniku zablokowania rur. Mocznik nie może zostać wypchnięty z pompy, ponieważ często jest to niemożliwe.
Samochody osobowe AdBlue
Problemy z AdBlue, które często występują w pojazdach osobowych, oraz sposoby ich rozwiązywania
Jeśli Twój samochód zaczął wyświetlać usterkę związaną z nadmierną emisją spalin, wszedł w tryb ograniczenia mocy lub poinformował Cię, że pozostało Ci wiele godzin do ostatniego uruchomienia pojazdu, skontaktuj się z nami, a rozwiążemy problem raz na zawsze !
Jesteśmy firmą z wieloletnim doświadczeniem pozwalającym na trafne i sprawne usuwanie usterek związanych z technologiami AdBlue oraz DPF (filtrami cząstek stałych).
Do świadczenia tej usługi konieczne jest przeprogramowanie sterownika silnika w taki sposób, aby układ nie wyświetlał żadnych problemów związanych z nadmierną emisją spalin.
Zamiast programów emulujących używane jest tylko zamknięcie systemu oprogramowania. Stosowanie tego podejścia jest korzystne, ponieważ pozwala systemowi zachować pełną diagnostykę przez usługi serwisowe lub kontrolne, nie wykazując przy tym żadnych wad.
Możliwe jest naprawienie systemu w staromodny sposób poprzez zmianę komponentów, ale nie ma pewności, że rozwiąże to problem w dającej się przewidzieć przyszłości. Ze względu na nasze doświadczenie w tej dziedzinie udzielamy 3-letniej gwarancji na wszystkie nasze usługi!
Czym dokładnie jest AdBlue?
AdBlue to wodny roztwór mocznika o nominalnym stężeniu 32,5%, który jest gromadzony w oddzielnym zbiorniku od reszty paliwa.
W niektórych modelach wlew benzyny znajduje się w bagażniku, pod maską lub tuż obok wlewu paliwa, w zależności od modelu. Kierowca nie będzie doświadczał żadnych kłopotów w wyniku stosowania AdBlue w normalnych sytuacjach podczas jazdy. Mogłoby się wydawać, że dodatkowy składnik jest dozowany do paliwa spalanego w komorach spalania, ale tak nie jest. Płyn ze zbiornika kierowany jest do katalizatora SCR zamontowanego na ścieżce układu wydechowego; w konsekwencji temperatura spalin w momencie instalacji katalizatora jest bardzo znacząca.
Ciężarówka z AdBlue – Naprawa
Częste problemy z AdBlue w samochodach ciężarowych i ich naprawa
Jeśli Twoja ciężarówka zaczęła wykazywać usterki związane z wysoką emisją spalin, przełączyła się w tryb ograniczenia mocy lub ograniczenia prędkości do 20 km/h, skontaktuj się z nami – raz na zawsze rozwiążemy ten problem!
Usługa polega na przeprogramowaniu sterownika silnika w taki sposób, aby układ nie wykazywał żadnych usterek związanych z wysoką emisją spalin.
Nie używamy EMULATORÓW, a jedynie zamykanie systemu oprogramowania. Zaletą tego rozwiązania jest to, że system zachowuje pełną diagnostykę przez służby serwisowe lub kontrolne, nie wykazując przy tym żadnych usterek.
Możesz naprawić swój system w tradycyjny sposób, wymieniając części, ale nie masz gwarancji, jak długo to rozwiąże problem. Jako firma wyspecjalizowana w tego typu usługach udzielamy 3 letniej gwarancji na wykonaną usługę!
Co to jest AdBlue?
AdBlue to wodny roztwór mocznika o nominalnym stężeniu 32,5% zbierany w osobnym zbiorniku.
W zależności od modelu jego wlew znajduje się w bagażniku, pod maską lub tuż obok wlewu paliwa. W codziennym użytkowaniu kierowca nie zauważy żadnych niedogodności związanych z używaniem AdBlue. Wbrew pozorom dodatkowy czynnik nie jest dozowany do paliwa spalanego w komorach spalania. Płyn ze zbiornika trafia do katalizatora SCR zainstalowanego na drodze układu wydechowego, dlatego temperatura spalin w miejscu zamontowania katalizatora jest niezwykle istotna.
AdBlue dla rolnictwa
Częste problemy z AdBlue w maszynach rolniczych i ich naprawa
Jeśli Twój ciągnik lub maszyna rolnicza zaczęła wykazywać awarię w układzie oczyszczania spalin, przeszła w tryb awaryjnego ograniczania mocy i obrotów silnika, skontaktuj się z nami!
Problem ten rozwiązujemy przeprogramowując sterownik silnika tak, aby już nigdy więcej nie wyświetlał usterki związanej z usterką w układzie AdBlue.
Dzięki temu maszyna już nigdy nie przejdzie w tryb awaryjny i zachowa 100 procent mocy.
Możesz naprawić system w tradycyjny sposób, wymieniając części, ale nigdy nie będziesz mieć gwarancji, jak długo naprawa będzie skuteczna.
Decydując się na wykonanie usługi przez naszą firmę otrzymujesz 3 lata gwarancji!
Co to jest AdBlue?
AdBlue to wodny roztwór mocznika o nominalnym stężeniu 32,5% zbierany w osobnym zbiorniku.
W zależności od modelu jego wlew znajduje się w bagażniku, pod maską lub tuż obok wlewu paliwa. W codziennym użytkowaniu kierowca nie zauważy żadnych niedogodności związanych z używaniem AdBlue. Wbrew pozorom dodatkowy czynnik nie jest dozowany do paliwa spalanego w komorach spalania. Płyn ze zbiornika trafia do katalizatora SCR zainstalowanego na drodze układu wydechowego, dlatego temperatura spalin w miejscu zamontowania katalizatora jest niezwykle istotna.
Auta z DPF i Adblue. Zidentyfikuj i napraw najczęstsze problemy z DPF w pojazdach osobowych.
Możesz mieć problem z filtrem cząstek stałych, jeśli Twój samochód wykazuje awarię DPF, traci moc, zużywa więcej benzyny lub podnosi się poziom oleju. Skontaktuj się z nami, a my zajmiemy się tą sprawą!
W ramach naszego serwisu przeprogramowujemy sterownik silnika tak, aby pojazd nie wyświetlał błędów związanych z modyfikacją wykonaną po usunięciu elementu. Dzięki tej modyfikacji pojazd odzyskuje całą swoją moc, czyniąc go bardziej dynamicznym i wydajnym.
Trzyletnia gwarancja obejmuje wykonanie usługi.
Ramy Zdefiniowanego Celu (DPF)
Cząsteczki sadzy w spalinach są zbierane i spalane przez filtr cząstek stałych, który jest elementem układów wydechowych współczesnych pojazdów z silnikiem diesla. Filtry cząstek stałych istnieją od ponad 30 lat, ale dopiero w 1996 roku zaczęto ich masowo używać w samochodach. Europejskie normy czystości spalin (Euro 3, Euro 4 i wkrótce uchwalone Euro 5) są głównym czynnikiem w ich stosowaniu, ponieważ wymagają one od producentów samochodów przestrzegania ścisłych ograniczeń ilości niebezpiecznych substancji, towary mogą emitować do środowiska. Konstrukcja wewnętrzna filtra cząstek stałych do silników wysokoprężnych jest pokaźna i ma dużą całkowitą powierzchnię ścian. To wychwytuje cząstki sadzy z przepływających obok nich spalin, zapobiegając ich ucieczce do atmosfery. Programowanie i koordynacja
Ciężarówki i autobusy Scania mogą zostać przez nas wymienione i zaprogramowane w koordynatorach.
Dojedziemy do pojazdu klienta w Europie, bez względu na to, gdzie się znajduje. 7/24
Przez cały czas mamy pod ręką wielu różnych koordynatorów.
Pojazdy bez kodów immo mogą mieć również zaprogramowane przez nas współrzędne.
Do najbardziej typowych objawów awarii koordynatora należą następujące objawy:
uruchomienie samochodu jest niemożliwe z powodu nieprawidłowej koordynacji COO, rozrusznik nie reaguje, a pedał gazu nie działa.
Scania od dawna zajmuje się tym problemem, wypuszczając wadliwe wkłady COO 7.
Wiemy o problemie i mamy plan usunięcia wad w projekcie tego komponentu. Aby zagwarantować, że konsument otrzyma bardziej wydajny koordynator niż nowa, nowa płyta główna, skrupulatnie sprawdzamy każdy element na płycie głównej. Na koniec ustawiamy pamięć RAM i procesor do działania.
Gwarantujemy, że nasi koordynatorzy są wolni od wad wrodzonych przez okres jednego roku.
Dont normally comment on these videos but had to say probably the most professional one i have seen.
Just thought I'd have a quick look on here before I went under the bonnet. Couldn't believe vibration would cause this on a 30k mile transit
Diagnostics on mine shows MAF sensor fault on a 30k custom! Live data zero. wiggled sensor whilst CLIPPED IN and data reading. Clearly as you say this is generic not always addblue fault
A very big thanks mate 👌👌👌👌👌⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️just solve one of my friend van by watching your very useful video 👍👍
Hi got problem with 2017 custom 2.0tdci, loosing power no fault codes but when driving 4th gear and above at 1500rpm accelerator on floor and van pick to 1600rpm and get stuck for second than pick again few hundred revs and get stuck again like turbolag ,feels like driving old hydrostatic automatic car. Month ago when it start checked parameters and changed injector on 3rd cylinder (corrections was well above ) coded adapted all ok but problem still there . Dpf was clogged to 79% so done regeneration it done well to 3% but problem with loosing power still there , other test done week after dpf clogged again to 87% if it was 2.2tdci i would say 5th injector (vapour) , now playing funny with egr valve look like opening and closing and loosing pressure but still no codes only watching parameters gets crazy time to time . Question any sugestion what it will be ? Thinking of take dpf and egr to cleen or change but thinking if some experiences what else it may be?
Thank you so much! I just bought a 2021 Ranger 2.0 biturbo which showed the same faults at 500km. Added 5lt of adblue from a respectable supplier and took it back to the dealership where they said, i shouldnt have added adblue from other manufacturers except ford. They upgraded the PCM and reset the faukt codes. A day later the faults came back on. TBH I m not sure they had a clue. My Ford Pass notifications show: 1) The Powertrain control system is unable to build sufficient pressure of the DEF to properly control emissions and 2) The adblue is contaminated. Have you ever seen my case? Thanks for all the knowledge from Greece.
hi i got a question now i got a transit 2017 2l now there no fault code in the engine ecu but teh ad blue light is staying on do you know anything about this thanks
Ó
Excellent video as normal thanks
I just want to say thankyou mate for this video. Had the same issue today in the workshop , i followed a diagnostic process, live data…but remembered this video and had an idea exactly where to look givern the same codes…..and bingo. Broken yellow wire. YOUR AWESOME!
Ok guys please help me I have 17 plate ford transit custom (116k miles) I had same message on dash ad blue sys malfunction 400 something miles engine won't start. I watched your video brought it to garage they done regeneration of dpf and it didn't help it actually dropped to engine won't start in 30miles. I brought it home had a coffee started the engine and it says engine won't start in 0 miles. I turned engine off and I started it back again and there was no message any more I was happy. I drove few more days and had this problem back again but now also I had engine management light on. I kept driving and my van broke down I had to call recovery I dropped it to my local garage and it was wet belt snapped whole engine out and it cost me over £4000 to replace cam shaft cylinder head basically everything you can replace on engine. Now just today I've collected my van with whole new engine and everything and the ad blue malfunctioning is still coming on on my dash board right now it says 435 miles to drive. I booked it with ford so they can investigate but I'm desperate and also after so much money I just paid and still this problem. Also they booked me for 12th of the march as they are busy. Now the question is could this issue led to wet belt snapping or was it just coincidence? I had regularly changed oils and servised my van with ford every year. Is it safe to drive or should I wait until they investigate? Please help me (I'm located Liverpool-st Helens)
Thank you
perfect mate although my ford dealer hadn,t a clue what i was talking about until I saw the part number in other comments !!
can you write the part number on the repair kit? Thank you
Great educational video! Yes, you don't have to do selfie-videos to have content on youtube! Thanks very much! Those wires look sort of frail…
👌
I'm currently having issues with a transit. 64 plate. USR6 engine so a little different layout. Getting codes P2562 & P2563. Is this likely to be my issue?
Where can I buy the repair harness?
Question is how long you can drive with adblue malfunction light on
Do you have a part number for that wiring harness please and can you get it from fords
That’s bleeding poor mate 40k and it’s f£&ered just ridiculous mate
Top job mate. 🔥🔥
Very educational as always
thank you
When an adblue fault is not an adblue fault…how many would refill the adblue and hope for the best…
Top Diag and Fix as always mate, keep them coming 👍🏻
I really like your videos. Beside your excelent diagnostics skills, your videos are clean and easy to watch. Keep up the good work and thanks for your time and effort.
Thank you SY. Good job. Have a blessed and safe week.
Nice job Steve I just started using ForScan but so far I’m loving it. Thanks for getting me into it. Cheers .. Jay
I love your videos…
Another great fix. Thanks for sharing. Keep em comeing
I’ve seen this loads of times as you say it’s a common issue,first time I came across it the van had been into a ford dealers and they had fitted a new turbo charger to it but obviously the fault was still present and that’s when we got to fix the harness problem …. Great video 👍
Hi sir!
Great video, thanks for helping , us make sense if diesel problems.
I wanted to know how would you go about diagnosing an oil deterioration code, also the Mazda Cx5 2014 2.2 diesel has no power. Takes long to teach 50kmh
Hands of a surgeon Steve 😉
Another great video