Czy trzeba docierać silnik? #237 MOTO DORADCA
Czy trzeba docierać silnik? Wokół tej kwestii narosło wiele mitów, postaram się szerzej w tym odcinku wyjaśnić.
ZAPRASZAM RÓWNIEŻ NA MOJE PROFILE SPOŁECZNOŚCIOWE :
FACEBOOK : https://www.facebook.com/youtubemotodoradca/
GRUPA NA FACEBOOKU : https://www.facebook.com/groups/motodoradcateam
INSTAGRAM : https://www.instagram.com/motodoradca/
WWW : http://motodoradca.tv
Wszelkie pytania związane z poradami, zakupem auta i eksploatacją proszę kierować w komentarzach pod filmem, w polu dyskusja, czy też w grupie „moto doradcy”, w innych kwestiach wspolpraca@motodoradca.tv
Importowane z Youtube Naprawa Adblue Warszawa – Otrzymujemy dużą liczbę telefonów od klientów, którzy mają problemy ze swoimi systemami AdBlue. Nowoczesne komponenty do oczyszczania spalin często nie działają prawidłowo. AdBlue (wodny roztwór mocznika) to związek chemiczny stosowany w przemyśle samochodowym do oczyszczania spalin. Znajduje zastosowanie w rozkładzie tlenku azotu, który jest niebezpieczny dla środowiska. AdBlue pod wysokim ciśnieniem jest przesyłany do układu redukcji emisji spalin, który działa w tych warunkach. Podatne na awarie pompy AdBlue służą do wytworzenia wysokiego ciśnienia w układzie redukcyjnym, co przyczynia się do zmniejszenia emisji. Każdy pojazd wyposażony w urządzenie dozujące AdBlue musi być również wyposażony w zbiornik do przechowywania chemikaliów.
Każdy pojazd wyposażony w system dozowania mocznika AdBlue jest również wyposażony w zbiornik, w którym znajduje się roztwór do dozowania mocznika AdBlue.
Warsztat Mechaniki do Aut Adblue, Elektryki + Diesel, Mechanik Diagnostyka, Mechanika Samochodowa Diesel, LPG, oraz Serwis Samochodowy i naprawa silników aut, motocyklowych i sprzętów budowlanych.
Serwis Adblue diagnostyka, usuwanie wyłączanie/włączanie oraz regeneracja i naprawa serwis układów w Warszawie.
W NASZEJ OFERCIE SĄ USŁUGI NAPRAWCZE:
AdBlue jest napompowane do max.
Systemy AdBlue są wykorzystywane w różnych aplikacjach.
Pompy AdBlue często ulegają awarii w wyniku zablokowania rur. Mocznik nie może zostać wypchnięty z pompy, ponieważ często jest to niemożliwe.
Samochody osobowe AdBlue
Problemy z AdBlue, które często występują w pojazdach osobowych, oraz sposoby ich rozwiązywania
Jeśli Twój samochód zaczął wyświetlać usterkę związaną z nadmierną emisją spalin, wszedł w tryb ograniczenia mocy lub poinformował Cię, że pozostało Ci wiele godzin do ostatniego uruchomienia pojazdu, skontaktuj się z nami, a rozwiążemy problem raz na zawsze !
Jesteśmy firmą z wieloletnim doświadczeniem pozwalającym na trafne i sprawne usuwanie usterek związanych z technologiami AdBlue oraz DPF (filtrami cząstek stałych).
Do świadczenia tej usługi konieczne jest przeprogramowanie sterownika silnika w taki sposób, aby układ nie wyświetlał żadnych problemów związanych z nadmierną emisją spalin.
Zamiast programów emulujących używane jest tylko zamknięcie systemu oprogramowania. Stosowanie tego podejścia jest korzystne, ponieważ pozwala systemowi zachować pełną diagnostykę przez usługi serwisowe lub kontrolne, nie wykazując przy tym żadnych wad.
Możliwe jest naprawienie systemu w staromodny sposób poprzez zmianę komponentów, ale nie ma pewności, że rozwiąże to problem w dającej się przewidzieć przyszłości. Ze względu na nasze doświadczenie w tej dziedzinie udzielamy 3-letniej gwarancji na wszystkie nasze usługi!
Czym dokładnie jest AdBlue?
AdBlue to wodny roztwór mocznika o nominalnym stężeniu 32,5%, który jest gromadzony w oddzielnym zbiorniku od reszty paliwa.
W niektórych modelach wlew benzyny znajduje się w bagażniku, pod maską lub tuż obok wlewu paliwa, w zależności od modelu. Kierowca nie będzie doświadczał żadnych kłopotów w wyniku stosowania AdBlue w normalnych sytuacjach podczas jazdy. Mogłoby się wydawać, że dodatkowy składnik jest dozowany do paliwa spalanego w komorach spalania, ale tak nie jest. Płyn ze zbiornika kierowany jest do katalizatora SCR zamontowanego na ścieżce układu wydechowego; w konsekwencji temperatura spalin w momencie instalacji katalizatora jest bardzo znacząca.
Ciężarówka z AdBlue – Naprawa
Częste problemy z AdBlue w samochodach ciężarowych i ich naprawa
Jeśli Twoja ciężarówka zaczęła wykazywać usterki związane z wysoką emisją spalin, przełączyła się w tryb ograniczenia mocy lub ograniczenia prędkości do 20 km/h, skontaktuj się z nami – raz na zawsze rozwiążemy ten problem!
Usługa polega na przeprogramowaniu sterownika silnika w taki sposób, aby układ nie wykazywał żadnych usterek związanych z wysoką emisją spalin.
Nie używamy EMULATORÓW, a jedynie zamykanie systemu oprogramowania. Zaletą tego rozwiązania jest to, że system zachowuje pełną diagnostykę przez służby serwisowe lub kontrolne, nie wykazując przy tym żadnych usterek.
Możesz naprawić swój system w tradycyjny sposób, wymieniając części, ale nie masz gwarancji, jak długo to rozwiąże problem. Jako firma wyspecjalizowana w tego typu usługach udzielamy 3 letniej gwarancji na wykonaną usługę!
Co to jest AdBlue?
AdBlue to wodny roztwór mocznika o nominalnym stężeniu 32,5% zbierany w osobnym zbiorniku.
W zależności od modelu jego wlew znajduje się w bagażniku, pod maską lub tuż obok wlewu paliwa. W codziennym użytkowaniu kierowca nie zauważy żadnych niedogodności związanych z używaniem AdBlue. Wbrew pozorom dodatkowy czynnik nie jest dozowany do paliwa spalanego w komorach spalania. Płyn ze zbiornika trafia do katalizatora SCR zainstalowanego na drodze układu wydechowego, dlatego temperatura spalin w miejscu zamontowania katalizatora jest niezwykle istotna.
AdBlue dla rolnictwa
Częste problemy z AdBlue w maszynach rolniczych i ich naprawa
Jeśli Twój ciągnik lub maszyna rolnicza zaczęła wykazywać awarię w układzie oczyszczania spalin, przeszła w tryb awaryjnego ograniczania mocy i obrotów silnika, skontaktuj się z nami!
Problem ten rozwiązujemy przeprogramowując sterownik silnika tak, aby już nigdy więcej nie wyświetlał usterki związanej z usterką w układzie AdBlue.
Dzięki temu maszyna już nigdy nie przejdzie w tryb awaryjny i zachowa 100 procent mocy.
Możesz naprawić system w tradycyjny sposób, wymieniając części, ale nigdy nie będziesz mieć gwarancji, jak długo naprawa będzie skuteczna.
Decydując się na wykonanie usługi przez naszą firmę otrzymujesz 3 lata gwarancji!
Co to jest AdBlue?
AdBlue to wodny roztwór mocznika o nominalnym stężeniu 32,5% zbierany w osobnym zbiorniku.
W zależności od modelu jego wlew znajduje się w bagażniku, pod maską lub tuż obok wlewu paliwa. W codziennym użytkowaniu kierowca nie zauważy żadnych niedogodności związanych z używaniem AdBlue. Wbrew pozorom dodatkowy czynnik nie jest dozowany do paliwa spalanego w komorach spalania. Płyn ze zbiornika trafia do katalizatora SCR zainstalowanego na drodze układu wydechowego, dlatego temperatura spalin w miejscu zamontowania katalizatora jest niezwykle istotna.
Auta z DPF i Adblue. Zidentyfikuj i napraw najczęstsze problemy z DPF w pojazdach osobowych.
Możesz mieć problem z filtrem cząstek stałych, jeśli Twój samochód wykazuje awarię DPF, traci moc, zużywa więcej benzyny lub podnosi się poziom oleju. Skontaktuj się z nami, a my zajmiemy się tą sprawą!
W ramach naszego serwisu przeprogramowujemy sterownik silnika tak, aby pojazd nie wyświetlał błędów związanych z modyfikacją wykonaną po usunięciu elementu. Dzięki tej modyfikacji pojazd odzyskuje całą swoją moc, czyniąc go bardziej dynamicznym i wydajnym.
Trzyletnia gwarancja obejmuje wykonanie usługi.
Ramy Zdefiniowanego Celu (DPF)
Cząsteczki sadzy w spalinach są zbierane i spalane przez filtr cząstek stałych, który jest elementem układów wydechowych współczesnych pojazdów z silnikiem diesla. Filtry cząstek stałych istnieją od ponad 30 lat, ale dopiero w 1996 roku zaczęto ich masowo używać w samochodach. Europejskie normy czystości spalin (Euro 3, Euro 4 i wkrótce uchwalone Euro 5) są głównym czynnikiem w ich stosowaniu, ponieważ wymagają one od producentów samochodów przestrzegania ścisłych ograniczeń ilości niebezpiecznych substancji, towary mogą emitować do środowiska. Konstrukcja wewnętrzna filtra cząstek stałych do silników wysokoprężnych jest pokaźna i ma dużą całkowitą powierzchnię ścian. To wychwytuje cząstki sadzy z przepływających obok nich spalin, zapobiegając ich ucieczce do atmosfery. Programowanie i koordynacja
Ciężarówki i autobusy Scania mogą zostać przez nas wymienione i zaprogramowane w koordynatorach.
Dojedziemy do pojazdu klienta w Europie, bez względu na to, gdzie się znajduje. 7/24
Przez cały czas mamy pod ręką wielu różnych koordynatorów.
Pojazdy bez kodów immo mogą mieć również zaprogramowane przez nas współrzędne.
Do najbardziej typowych objawów awarii koordynatora należą następujące objawy:
uruchomienie samochodu jest niemożliwe z powodu nieprawidłowej koordynacji COO, rozrusznik nie reaguje, a pedał gazu nie działa.
Scania od dawna zajmuje się tym problemem, wypuszczając wadliwe wkłady COO 7.
Wiemy o problemie i mamy plan usunięcia wad w projekcie tego komponentu. Aby zagwarantować, że konsument otrzyma bardziej wydajny koordynator niż nowa, nowa płyta główna, skrupulatnie sprawdzamy każdy element na płycie głównej. Na koniec ustawiamy pamięć RAM i procesor do działania.
Gwarantujemy, że nasi koordynatorzy są wolni od wad wrodzonych przez okres jednego roku.
Guzik się znasz pseudo moto doradca. Gadasz glupoty
Grunt to dobry olej z niwelowaniem tarcia
Panie Waldku niech Pan założy nowe opony do motocykla, rozgrzeje je i zejdzie na kolano w zakręcie. Życzę zdrówka.
Olej oraz filtr należy wymienić po 1000-2000km.Zasada jest prosta Chcesz jeździć bezawaryjnie dbaj o silnik, szczególnie podczas pierwszej fazy eksploatacji nowego pojazdu, kiedy poprzez fizyczne docieranie się elementów pracujących występuje podwyższone tarcie, a więc wtrącanie się mikroopiłków do oleju. Pamiętajmy, iż filtr nie jest w stanie oczyszczać olej na 100%. Poniżej zamieszczam film z testu silnika z przebiegiem 22 tys. https://youtu.be/nhxYLPvTQOo
Wracaj chłopie do szkoły. Podstawy silników się kłaniają 😆
Nic nie jest dotarte w fabryce poza. AMG oraz egzotykami.
Dotarcie nadal jest istotne , opony tez docieraja sie ….
Mi to się marzy regera w gazie 😀
https://autokult.pl/6877,docieranie-nowego-samochodu-jakie-ma-to-uzasadnienie-techniczne
Warto dodać źródło, inaczej to kradzież 🙂
Ja bym chciał
Rs6 nowe
Bmw 1m,m2,m3,m4 gts złote
,5,6
Audi rs3
Mercedes amg
rs 5 by wystarczylo ..:P
moje marzenie to audi r8,bmw m3,m2,mustang,
Gęsty olej nie wyłapuje lepiej opiłków tylko stosowano pewnie po to zeby tarcie było mnijesze czyli lepsze smarowanie ale to nie zbyt mądre liczy sie dzisiaj rzadki olej ale rozciągliwy one są drogie i mało kto wie o nich z tesztą(10w60valvoline) tak mniej więcej się zgodze ale jeśli mowa o rozsądnych obrotach przy nowym silniku to tu bym fabryki bardzo nie słucham bo dziś jest tak ze daje kase i chce mieć auto do jazdy i oni nas tak zapewniają ze tak jest ja bym uważał z tym . Jesli chodzi o odpowiednie obroty to też się zgadzam ale to nie ze wszystkimi silnikami bo Panie z całym szacunkiem ( w komentarzach duzo czytasz i z tego powodu kręcisz nowe filmy zeby mieć oglądalność ) z całym szacunkiem ale np ten jaguar 12v czyli dla nie obeznanych nie 4 tłokowy silnik tylko 12 tłokowy i taki silnik 4tłokowy mozna uzywać bezpiecznie od 1500 obrotów czyli po zmianie biega na wyższy ze by wskazówka nie spadła nizej jak 1500rpm i sie rozpędzać ale zeby wskazówka obrotomierza nie przekroczyła 3000rpm bo to juz za duzo mowa o dieslach a co z silnikiem 5 tłokowym ?? 6 tłókowym ?? przeskoczmy do jaguara 12 tłokowego ??? otóż 12 zaworowy silnik to ma całkiem inne obroty np na biegu jałowym będzie pracował przy obrotakch 800rpm ( mówie w przyblizeniu ) ponieważ jest na tyle tłoków i by sie wydawało ze on też rzechocze podobnie jak np 6 tłókowy silnik i prawie tak jest ale w 6 tłokowym silniku np obroty wolne jałowe to 900rpm a w 12cylindrowym 600. tak się dzieje bo tłóków mamy duzo i ich prace słyszymy a wał obraca się wolniej a w np 6 tłokowym podobnie brzmi ale wał musi się kręcić drugie tyle szybciej na biegu jałowym tematy o autach to tematy rzeka pozdrawiam
Z całym szacunkiem, ale w jednym z Pana filmów mówi o tym, że kupuje Pan tylko samochody ~4 letnie, nigdy nowe. Trudno zaufać takiej osobie w kwestii docierania nowych silników
a co z docieraniem starych silnikow np 2005rok ale po remoncie, typu nowe panewki pierscienie itp.
Niestety ale z tym co mówisz nie mogę się zgodzić, jazda samochodem z małymi obrotami to katowanie panewek i dwu masy. Co na pewno nie jest zdrowe dla silnika. Przykład nissan gtr wyjezdza z fabryki i jest przez 30 km katowany dopiero jak przejdzie test idzie na sprzedaż podobnie maja inne marki.
omega bfl 3.2 v6 manual
Długo czekałem na taki materiał a tu rozczarowanie, bo tyle co tutaj Waldek przedstawił, to każdy dobrze wie. Liczyłem na techniczne konkrety albo jakieś miarodajne przykłady, a nie wymyślanie dziwnych teorii o luźnym pasowaniu albo podawanie jakiś subiektywnych odczuć z aut w salonie w, którym pracował. Takie dane w stylu 'tamto z parku prasowego paliło więcej ale miało lepszego kopa' nie mówią kompletnie nic.
W samym temacie to na pewno pierwsze 1000km-1500km warto przejeździć luźniej, unikając zbyt niskich i zbyt wysokich obrotów, ale powyżej 2000km spokojnie można 'pokazać' już silnikowi pełen zakres – bo takie 'układanie' do 5 czy 10 tys. km nie ma już żadnego sensu, a może przynieść nawet odwrotny skutek.
audi rs 6 najlepszy kombiak
Skoda Kodiaq albo Audi RS6 C7 :3
Witam.
Jeżeli chodzi o ogumienie samochodowe to nie mam pojecia, natomiast opony motocyklowe są pokryte czyms z zewnątrz i wyjeżdżając na takiej gumce od wulkanizatora można sie boleśnie rozczarować. Wiem z własnego doświadczenia, ruszając poczułem dośc spory uślizg który trzeba było skontrować, ale co zaznaczam po pierwszym kilometrze i kilku zapedwie takich uślizgach zrobionych celowo i kontrolowanie już oponka zaczeła kleić, ale boki dotarłem już an postoju, zeby nie zaliczyc szlifu na mocniejszym przechyle.
pozdawiam i dzieki za kolejny odcinek
Waldku, masz rację, jak zwykle z resztą.
wspomniałbyś że na początku częściej wymienia sie olej z filtrem, bo co jak co przez krótki czas tak czy tak dociera się silnik. Mała Twoja wiedza,… troche tu wprowadzasz w błąd ludzi.
Trzeba było wspomnieć o docieraniu / układaniu silników po kapitalce. Dużo jest takich przypadków a potem pełno pytań i mitów na forach internetowych.
Pozdrawiam!
Jak kupiłem Audi a6 2,5 tdi od dziadka to silnik był zamulony po paru tysiącach coś się odblokowało i zaczął zapierdalać xD kręciłem go do czerwonego pola czasami przy wyprzedzaniu no i chyba coś się dzięki temu odetkało. Jestem zwolennikiem teorii, że CZASAMI nie za często można silnik pokręcić aż do końca, przecież po to robiony jest obrotomierz do czerwonego pola, aby wskazówka mogła tam czasami wejść 😉
Waldku a jak z "docieraniem" silników czy też innego podzespołu silnika benzynowego z turbosprężarką? Czy ją też należy jakoś specyficznie traktować-nie mówię o odczekiwaniu chwili przed jazdą czy jej chłodzeniu/zwalnianiu obrotów po jeździe. Z góry dzięki 🙂
Trzeba docierać silnik i wymieniać często olej .Przykład z niedawna. kolega odebrał nowiutkie auto i od razu wybrał się nim w podróż do Brukseli na miejscu zajechał do ASO i kazał wymienić olej był cały w opiłkach.