Czym są LINIE na tylnej szybie (i dlaczego nie ma ich z przodu)? || Moto Zagwozdki #44
W prawie każdym samochodzie, na tylnej szybie znajdziecie pomarańczowe linie, paski. Czym one są i dlaczego nie ma ich na przedniej szybie?
Zapraszam do subskrypcji kanału ➜ http://www.youtube.com/user/ckdzpc?sub_confirmation=1
Możesz mnie wesprzeć na Patronite.pl ➜ https://patronite.pl/motozagwozdki/description
Współpraca ➜ krystian.rozniakowski@gmail.com
Grupa na Facebooku ➜ https://www.facebook.com/groups/moto.zagwozdki
Strona samochodu CWS T-1 ➜ http://autorlimuzyna.pl/cws.php
===============================================================================
Źródła z których korzystałem w filmie:
– https://www.thermascan.co.uk/blog/thermal-imaging-automotive
– https://phys.org/news/2016-01-stretchable-transparent-heater-metallic-glass.html
– https://www.stablevehiclecontracts.co.uk/blog/what-cars-have-heated-windscreens
– https://www.geomatec.com/products-and-solutions/heating/transparent-heaters/
– https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0925838815320077
===============================================================================
Muzyka:
Kevin MacLeod: Arcane
License: CC BY 3.0 (http://goo.gl/BlcHZR)
Źródło: http://incompetech.com/music/royalty-…
Kevin MacLeod: Airport Lounge – Disco Ultralounge – na licencji Creative Commons Attribution (https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/)
Źródło: http://incompetech.com/music/royalty-free/index.html?isrc=USUAN1100806
Wykonawca: http://incompetech.com/
Importowane z Youtube Naprawa Adblue Warszawa – Otrzymujemy dużą liczbę telefonów od klientów, którzy mają problemy ze swoimi systemami AdBlue. Nowoczesne komponenty do oczyszczania spalin często nie działają prawidłowo. AdBlue (wodny roztwór mocznika) to związek chemiczny stosowany w przemyśle samochodowym do oczyszczania spalin. Znajduje zastosowanie w rozkładzie tlenku azotu, który jest niebezpieczny dla środowiska. AdBlue pod wysokim ciśnieniem jest przesyłany do układu redukcji emisji spalin, który działa w tych warunkach. Podatne na awarie pompy AdBlue służą do wytworzenia wysokiego ciśnienia w układzie redukcyjnym, co przyczynia się do zmniejszenia emisji. Każdy pojazd wyposażony w urządzenie dozujące AdBlue musi być również wyposażony w zbiornik do przechowywania chemikaliów.
Każdy pojazd wyposażony w system dozowania mocznika AdBlue jest również wyposażony w zbiornik, w którym znajduje się roztwór do dozowania mocznika AdBlue.
Warsztat Mechaniki do Aut Adblue, Elektryki + Diesel, Mechanik Diagnostyka, Mechanika Samochodowa Diesel, LPG, oraz Serwis Samochodowy i naprawa silników aut, motocyklowych i sprzętów budowlanych.
Serwis Adblue diagnostyka, usuwanie wyłączanie/włączanie oraz regeneracja i naprawa serwis układów w Warszawie.
W NASZEJ OFERCIE SĄ USŁUGI NAPRAWCZE:
AdBlue jest napompowane do max.
Systemy AdBlue są wykorzystywane w różnych aplikacjach.
Pompy AdBlue często ulegają awarii w wyniku zablokowania rur. Mocznik nie może zostać wypchnięty z pompy, ponieważ często jest to niemożliwe.
Samochody osobowe AdBlue
Problemy z AdBlue, które często występują w pojazdach osobowych, oraz sposoby ich rozwiązywania
Jeśli Twój samochód zaczął wyświetlać usterkę związaną z nadmierną emisją spalin, wszedł w tryb ograniczenia mocy lub poinformował Cię, że pozostało Ci wiele godzin do ostatniego uruchomienia pojazdu, skontaktuj się z nami, a rozwiążemy problem raz na zawsze !
Jesteśmy firmą z wieloletnim doświadczeniem pozwalającym na trafne i sprawne usuwanie usterek związanych z technologiami AdBlue oraz DPF (filtrami cząstek stałych).
Do świadczenia tej usługi konieczne jest przeprogramowanie sterownika silnika w taki sposób, aby układ nie wyświetlał żadnych problemów związanych z nadmierną emisją spalin.
Zamiast programów emulujących używane jest tylko zamknięcie systemu oprogramowania. Stosowanie tego podejścia jest korzystne, ponieważ pozwala systemowi zachować pełną diagnostykę przez usługi serwisowe lub kontrolne, nie wykazując przy tym żadnych wad.
Możliwe jest naprawienie systemu w staromodny sposób poprzez zmianę komponentów, ale nie ma pewności, że rozwiąże to problem w dającej się przewidzieć przyszłości. Ze względu na nasze doświadczenie w tej dziedzinie udzielamy 3-letniej gwarancji na wszystkie nasze usługi!
Czym dokładnie jest AdBlue?
AdBlue to wodny roztwór mocznika o nominalnym stężeniu 32,5%, który jest gromadzony w oddzielnym zbiorniku od reszty paliwa.
W niektórych modelach wlew benzyny znajduje się w bagażniku, pod maską lub tuż obok wlewu paliwa, w zależności od modelu. Kierowca nie będzie doświadczał żadnych kłopotów w wyniku stosowania AdBlue w normalnych sytuacjach podczas jazdy. Mogłoby się wydawać, że dodatkowy składnik jest dozowany do paliwa spalanego w komorach spalania, ale tak nie jest. Płyn ze zbiornika kierowany jest do katalizatora SCR zamontowanego na ścieżce układu wydechowego; w konsekwencji temperatura spalin w momencie instalacji katalizatora jest bardzo znacząca.
Ciężarówka z AdBlue – Naprawa
Częste problemy z AdBlue w samochodach ciężarowych i ich naprawa
Jeśli Twoja ciężarówka zaczęła wykazywać usterki związane z wysoką emisją spalin, przełączyła się w tryb ograniczenia mocy lub ograniczenia prędkości do 20 km/h, skontaktuj się z nami – raz na zawsze rozwiążemy ten problem!
Usługa polega na przeprogramowaniu sterownika silnika w taki sposób, aby układ nie wykazywał żadnych usterek związanych z wysoką emisją spalin.
Nie używamy EMULATORÓW, a jedynie zamykanie systemu oprogramowania. Zaletą tego rozwiązania jest to, że system zachowuje pełną diagnostykę przez służby serwisowe lub kontrolne, nie wykazując przy tym żadnych usterek.
Możesz naprawić swój system w tradycyjny sposób, wymieniając części, ale nie masz gwarancji, jak długo to rozwiąże problem. Jako firma wyspecjalizowana w tego typu usługach udzielamy 3 letniej gwarancji na wykonaną usługę!
Co to jest AdBlue?
AdBlue to wodny roztwór mocznika o nominalnym stężeniu 32,5% zbierany w osobnym zbiorniku.
W zależności od modelu jego wlew znajduje się w bagażniku, pod maską lub tuż obok wlewu paliwa. W codziennym użytkowaniu kierowca nie zauważy żadnych niedogodności związanych z używaniem AdBlue. Wbrew pozorom dodatkowy czynnik nie jest dozowany do paliwa spalanego w komorach spalania. Płyn ze zbiornika trafia do katalizatora SCR zainstalowanego na drodze układu wydechowego, dlatego temperatura spalin w miejscu zamontowania katalizatora jest niezwykle istotna.
AdBlue dla rolnictwa
Częste problemy z AdBlue w maszynach rolniczych i ich naprawa
Jeśli Twój ciągnik lub maszyna rolnicza zaczęła wykazywać awarię w układzie oczyszczania spalin, przeszła w tryb awaryjnego ograniczania mocy i obrotów silnika, skontaktuj się z nami!
Problem ten rozwiązujemy przeprogramowując sterownik silnika tak, aby już nigdy więcej nie wyświetlał usterki związanej z usterką w układzie AdBlue.
Dzięki temu maszyna już nigdy nie przejdzie w tryb awaryjny i zachowa 100 procent mocy.
Możesz naprawić system w tradycyjny sposób, wymieniając części, ale nigdy nie będziesz mieć gwarancji, jak długo naprawa będzie skuteczna.
Decydując się na wykonanie usługi przez naszą firmę otrzymujesz 3 lata gwarancji!
Co to jest AdBlue?
AdBlue to wodny roztwór mocznika o nominalnym stężeniu 32,5% zbierany w osobnym zbiorniku.
W zależności od modelu jego wlew znajduje się w bagażniku, pod maską lub tuż obok wlewu paliwa. W codziennym użytkowaniu kierowca nie zauważy żadnych niedogodności związanych z używaniem AdBlue. Wbrew pozorom dodatkowy czynnik nie jest dozowany do paliwa spalanego w komorach spalania. Płyn ze zbiornika trafia do katalizatora SCR zainstalowanego na drodze układu wydechowego, dlatego temperatura spalin w miejscu zamontowania katalizatora jest niezwykle istotna.
Auta z DPF i Adblue. Zidentyfikuj i napraw najczęstsze problemy z DPF w pojazdach osobowych.
Możesz mieć problem z filtrem cząstek stałych, jeśli Twój samochód wykazuje awarię DPF, traci moc, zużywa więcej benzyny lub podnosi się poziom oleju. Skontaktuj się z nami, a my zajmiemy się tą sprawą!
W ramach naszego serwisu przeprogramowujemy sterownik silnika tak, aby pojazd nie wyświetlał błędów związanych z modyfikacją wykonaną po usunięciu elementu. Dzięki tej modyfikacji pojazd odzyskuje całą swoją moc, czyniąc go bardziej dynamicznym i wydajnym.
Trzyletnia gwarancja obejmuje wykonanie usługi.
Ramy Zdefiniowanego Celu (DPF)
Cząsteczki sadzy w spalinach są zbierane i spalane przez filtr cząstek stałych, który jest elementem układów wydechowych współczesnych pojazdów z silnikiem diesla. Filtry cząstek stałych istnieją od ponad 30 lat, ale dopiero w 1996 roku zaczęto ich masowo używać w samochodach. Europejskie normy czystości spalin (Euro 3, Euro 4 i wkrótce uchwalone Euro 5) są głównym czynnikiem w ich stosowaniu, ponieważ wymagają one od producentów samochodów przestrzegania ścisłych ograniczeń ilości niebezpiecznych substancji, towary mogą emitować do środowiska. Konstrukcja wewnętrzna filtra cząstek stałych do silników wysokoprężnych jest pokaźna i ma dużą całkowitą powierzchnię ścian. To wychwytuje cząstki sadzy z przepływających obok nich spalin, zapobiegając ich ucieczce do atmosfery. Programowanie i koordynacja
Ciężarówki i autobusy Scania mogą zostać przez nas wymienione i zaprogramowane w koordynatorach.
Dojedziemy do pojazdu klienta w Europie, bez względu na to, gdzie się znajduje. 7/24
Przez cały czas mamy pod ręką wielu różnych koordynatorów.
Pojazdy bez kodów immo mogą mieć również zaprogramowane przez nas współrzędne.
Do najbardziej typowych objawów awarii koordynatora należą następujące objawy:
uruchomienie samochodu jest niemożliwe z powodu nieprawidłowej koordynacji COO, rozrusznik nie reaguje, a pedał gazu nie działa.
Scania od dawna zajmuje się tym problemem, wypuszczając wadliwe wkłady COO 7.
Wiemy o problemie i mamy plan usunięcia wad w projekcie tego komponentu. Aby zagwarantować, że konsument otrzyma bardziej wydajny koordynator niż nowa, nowa płyta główna, skrupulatnie sprawdzamy każdy element na płycie głównej. Na koniec ustawiamy pamięć RAM i procesor do działania.
Gwarantujemy, że nasi koordynatorzy są wolni od wad wrodzonych przez okres jednego roku.
korzystał ktoś z takiego kleju do naprawy tych liń?
To już wiadomo czemu ludzie jeżdżą zimą jak iglo
Podobało się.
"Gaszenie silnika diesla co parę kilometrów jest dla niego zabójcze" niezłe, ja mam diesla z systemem "start stop" i mi się wyłącza i włącza co parę metrów!!! w korku i jakoś to chodzi:):):):):):):):) Eksperci z Youtuba:):):):):):)
"Zapychanie się filtrów DPF" przecież są diesle z FAPami i tam nic się nie zapycha:):):) Nie wspominając już o tym, co za różnica, czy wypalamy DPF czy GPF? I tak trzeba przejechać odpowiednią ilość kilometrów bez przerwy albo na większej dawce albo na zubożonej mieszance……
W mondeo z 93r miałem takie linie w przedniej szybie, oczywiście były cieńsze i mniej widoczne.
Pozdrawiam
uważam że obowiązkowo dolna część przedniej szyby, np 10 cm od dołu powinna być ogrzewana
Z przodu też są te "linie", choćby w większości modeli Forda 😉
"Przy wysokich prędkościach ma niższe obroty niż benzyna" nie sądzisz że spowodowane jest to raczej przełożeniami w skrzyni biegów to samo można by było uzyskać w silniku benzynowym….
Serio są ludzie którzy tego nie wiedzieli ?;D ja pierdole bez jaj ;D
Początek
Szyba przednia klejona, reszta hatrowane, choć np. panoramy, szyberdachy są klejone żeby nie spadły na siędzących w srodku pasażerów podczas jakiegoś uderzenia, szyby tylne mogą być klejone i hartowane. Można przyciemniać wszystkie szyby do woli z wyjątkiem przedniej i przednich bocznych
Dawaj więcej tych filmów, bo bida straszna
Uważam że Twój kanał jest jednym z lepszym jeśli chodzi o motoryzacyjne filmiki jak nie najlepszym 😅 filmiki nie są za długie, fajne, treściwie i co najważniejsze wszystko idzie bez problemu zrozumieć w czym pomaga duża liczba zdjęć na filmikach, czego niestety brakuje w innych kanałach motoryzacyjnych. Pozdro 😁
Czy silnik albo ważniejsze części osprzętu silnika też rdzewieją?
Na serio? Ktoś nie wiedział po co są te linie?
Z tym przyciemnianiem też są niezłe jaja, jak dla mnie możesz sobie przyciemnić, a jeszcze lepiej zamalować na czarno tylną, i boczne szyby tylne, by później mieć jak cofać na lusterka boczne. Tylko później nie zdziw się jak będziesz cofał i kogoś lub coś pukniesz, jak będzie to kobieta to pół biedy dziecka z tego nie będzie . Klejoną szybę przeważnie daje się na przód, aczkolwiek coraz więcej jest oferowanych szyb laminowanych. Hartowana no nie wiem jak na przedniej szybie miało by się to sprawdzić, kierowca byłby w odłamkach szkła na pozostałych szybach występuje .
Miałem mondeo 2.0 tdci, tylna i przednia szyba ogrzewana, zajebista sprawa. Na trasy znakomity spalanie ok. 5.5 l
To naprawdę trzeba tłumaczyć?
szyby klejone to te z przodu, choć czasem trafią się i one z tyłu – szybę klejoną używa się by w czasie wypadku szyba nie rozbiła się a jedynie zrobiła się ta taka pajęczynka.
szyby hartowane to te co mamy po bokach karoserii i klapie bagażnika, stosuje się je po to aby w razie zagrożenia taką szybę można było rozbić a przez otwór z niej utworzony sie ewakuować z pojazdu .
przyciemnianie szyb – tu musimy zobaczyć jaki mamy pojazd: jeśli mamy względnie nowoczesny samochód (czyt, posiada on Luskierko po stronie kierowcy, lusterko wewnętrzne i lusterko po stronie pasażera) wszystkie szyby za wyjątkiem szyb kierowcy (przednia lewa , czołowa , przednia prawa) można przyciemniać.
w przypadku gdy nasze autko jest klasyczne – czyli nie posiada lusterka po stronie pasażera , szyb w takim pojeździe przyciemniać Nie Można – kierowca musi mieć pogląd na to co dzieje się po stronie pasażera.
P.S w sumie to trzeba by sprawdzić jak to wygląda jeszcze w przypadku tych HiperNowoczesnych aut z kamerami zamiast lusterek , czy można w nich przyciemniać szyby
Grzana przednia szyba….bajka miałem kiedyś passata b5fl z grzaną przednia szyba……brakuje mi tego w obecnym aucie.