C.W. w Norwegii #79 Czy czerwony silikon pokona Mercedesa? Problematyczne AdBlue w BMW X5.
#marewel #ciekawostkiwarsztatowe
Wsparcie kanału:
▶️https://www.youtube.com/channel/UCNm-F0-wXpg0mJ88G80Wr7Q/join
▶️ ZADONEJTUJ MAJSTRA JEŻELI LUBISZ JEGO FILMY ► https://tipanddonation.com/marewel-6832
▶️ WESPRZYJ KANAŁ – PAYPAL ► https://www.paypal.com/pools/c/8mSsDMiCN5
▶️ SERWER TS ► 137.74.7.169:10038
▶️ MAJSTER INSTA ► https://www.instagram.com/marewel_marcinguz
▶️FB GRUPA ► https://www.facebook.com/groups/524837507920390/?ref=bookmarks
▶️ FakBook ► https://www.facebook.com/Marewel-614404295726961/
▶️ MAJSTER VLOGUJE ► https://www.youtube.com/channel/UCOvBG2WtD7CpyDDjwrsVHCA?view_as=subscriber
Importowane z Youtube
Pytanie za 100 punktów 😀 do czego w ogóle jest czerwony silikon ? ;D
Czerwony silik jest na temperature, ale czarny tez jest
Nie ma to jak ekologia i jej kolejne wytyczne co do emisji spalin. Jak podają media euro7 zabije do reszty tradycyjna motoryzację bo żadna firma nie jest w stanie temu sprostać. Tylko elektryki☹️🤦 majster szykuj się na zmianę fachu na elektryka bo nie będzie co naprawiać.
Termin przydatności się kończył , to "wyrobił" całą tubkę silikonu na merca. 🤣🤣🤣
Z tym łożyskiem można punktakiem ponabijac lekko obudowe i dać na klej dwuskładnikowy. U mnie się sprawdza
Tego merca to musial budowlaniec naprawial
ja uzywalep butelke plastikowa do wkladania simeringow po prostu obciolem dol
Adblue czyli roztwór mocznika. Krystalizuje się przy – 12 . Wyjąć wtrysk mocznika przemyć gorąca wodą bądź przeparkować i będzie Bangla😄👍
Ja tam odnośnie silikonu się nie zgodzę,bo nie jego kolor jest problemem tylko skład.Są też dobre czerwone silikony(trochę więcej kosztują).Sam kiedyś składałem pokrywę z bardzo pokancerowaną przylgnią na dirko bez żadnych uszczelek i jest do dziś spokój…Ogólnie to jestem też przewrażliwiony na punkcie czerwonego taniego silikonu bo to zawsze oznacza duże wydatki i duży nakład pracy jak mam coś takiego na warsztacie😅
Na zatkaną duszę pomaga gorąca woda. Po prostu włożyć do naczynia z gorącą wodą i poczekać. Powinno pomóc
Dobrze że nie musiałeś ustawiać zbieżności w Vectrze c🤣. Z tyłu śruby nie do ruszenia 😒
Adblue dobrze rozpuszcza ciepła woda ale tylko w miarę świeżo skrystalizowane. Czerwony czujnik Nox, tak jak mówisz sprawdza działanie adblue i katalizatora. Dodatkowo katalizator powinien mieć temp min 200°C żeby adblue mogło odparować a nie krystalizować. Pozdrawiam
Silikon silniejszy niż blok? 😉
Tego sylykonu nie żałowali . Miałeś co robić żeby doprowadzić to do stanu używalności 💪
Majstry mam pytanie mam auto z 2.0D 150km i problem bierze litr oleju na 900km nie ma wycieków sucho na gorze na dole nie kopci wogule turbina jest Ok co to może być ???? Jeśli ktoś by mi mógł pomoc dzięki wielkie
nie ad blue ,a mocz
Adblue najlepiej czyścić gorąca wodą. Robie to na codzień w ciężarówkach. Podłączam bańkę z gorącą wodą do wejścia na pompie adblue i wyciągam wtrysk, później komputerem odpalam test i zasysa wode czyszcząc układ.
to chyba nie sonda tylko czujnik temperatury spalin nie chodzi o nox
Świetny kanał z dużą dawką wiedzy.🙂
W mojej 10 letniej E klasie miałem to samo z przewodami hamulcowymi, o dziwo paliwowe są ok, a wykonane z tego samego "gó..a". Wyciek oleju na uszczelce chłodnicy też przerabiałem, te V6 CDI tak mają. Gdybym wiedział jaka to będzie skarbonka to bym w życiu tego nie kupił, no ale dowiadujesz się o tym dopiero jak rozbierzesz połowę auta od spodu, bo wszystko pozakrywane.
Super cenne informacje, jak zawsze. Podoba mi sie ze nie ufasz slepo w to co mowi np autoryzowany serwis tylko polegasz na logicznym mysleniu, obserwacji i analizie. (zasyfiona dysza AdBlue) Z niecierpliwoscia czekam na nastepne ciekawostki. Szacuneczek.
Ciekawy film.
AdBlue po odparowaniu staje się białym w miarę twardym i kruchym kryształem dobrze rozpuszczalnym w czystej i ciepłej wodzie, jeśli na wrtysku AdBlue był biały nalot to w 99% było to odparowane przez spaliny AdBlue, nie było sensu skrobac wystarczy umyć w wodzie zdemineralizowanej
a ja pier^$#% zostaje dalej przy audi 80 przynajmniej mam spokój, a jak co trzeba to se zrobie bez kłopotu ha
To jakiś rzeźnik z tym silikonem podszedł…
Ciepła woda i rozpuści adblue
Sylikonem wał też pomazali bo uszczelniacz jest papierowy bez sprężynki
Czy z adblue nie ma problemu w Norwegii" Gdzie jest tak zimno?
Do adblu warto dodawać dodatek antykrystalizujacy mocznik, jeśli ktoś mało jeździ lub sam zbiornik jest duży.
To jest standard napraw norweskich specjalistów
Z AdBlue pierwsze co trzeba zrobić to przepłukać układ wodą destylowaną.
zaschnięte adble zalewasz ciepla woda i po problemie.ja tak robie w ciezarowce bangala.
Podobały się 😋
O ile chłodzenie puszczone do adblue rozumiem, bo to podobno bardzo źle działa jak jest zbyt zimno i ta woda ogrzewa, o tyle do dziś dnia nie mogę zrozumieć po co przepustnicy jest obieg wody potrzebny. Mam tak w Oplu u siebie i za cholerę nie wiem po co do przepustnicy jest obieg wody. Co to ma niby robić ? Ktoś wie ?
Skrystalizowane AdBlue (czyli ten biały osad) najlepiej czyści się ciepłą wodą.
Jak majster przerwie ciekawostki to sie zbieramy i jedziemy do majstra i popsujemy mu subaru
W Polsce ten otwór pod łożysko w misie to stary majster naciął by małym przecinakiem w jodełkę aby powstały wystające nacięcia, nawalił kleju do gwintów i banglało by to lata. Spotkałem się już z takimi patentami
OM642 już 2006 roku miał problem z cieknącą chłodniczką oleju. Winne były uszczelki za kilka dych, ale roboty od groma. Jak widać po 9 latach produkcji i kilku modernizacjach problem występuje nadal.
Powodzenia i oby tak dalej 🤟🏻
Przy ciężarówkach ten nagar z adblau czysci się zwykłą gorąco wodą, wkładasz całą i ten nagar się rozpuszcza
Co oni teraz produkują, masakra.
Coś mi się zdaje że mechnik merca za dużo oglądał wazzupa 😂😂😂
Masakra poprostu jak to auto jest zrobione, płacisz chore pieniądze a tu taki guwnolep bo inaczej nie nazwać, ale wszystko rowery nowe też są gorzej wykonane jak kiedyś, smutne ale prawdziwe. Wypadało by jakieś Audi 80 wyremontować porządnie i śmigać dalej, przeżyje nawet i to coś że znaczkiem gwiazdy… 😵,
paaanie barrrdzo dobrra rrrobota. lux perełeczka 😉
Majster dysza dozujaca adblue to normalka, albo nowa albo trzeba ja wrzucic w myjka ultradzwiekowa i smiga jak nowa. Temat znany od lat w ciezarowkach a w osobowkach naprawa tez sie sprawdza w 100%
A jakby do tego łożyska zrobić śrubę prostopadle i mały wpust w bieżnie to by chyba było lepiej niż org 😉 super materiał ogólnie. To wyglądało jakby „nasi „tam byli
Nasi może już tam byli jak czerwony silikon
Pozdrawiam mam pytanie jaki scanner do czytania bledow uzywasz?
można zrobić tak zwanego jeżyka 😀 punktakiem porobić dziurki w otworze i łożysko wejdzie z oporem
Kółko i gwiazda h.. nie jazda.