Usterka ogrzewania Mercedes GLS X166 Cz. 1
Materiał poświęcony diagnozie usterki ogrzewania w Mercedesie GLS X166.
W pierwszej części skupię się na sprawdzeniu układu od sterowania nawiewami.
Importowane z Youtube
Materiał poświęcony diagnozie usterki ogrzewania w Mercedesie GLS X166.
W pierwszej części skupię się na sprawdzeniu układu od sterowania nawiewami.
Importowane z Youtube
Witam. Mam prośbę, możesz podpowiedzieć gdzie dokładnie wejść kamerą aby sprawdzić klapy mieszające P i L
GL benzyna 2015 – u mnie w ogóle nie grzeje.
Cześć. Takie pytanie poniekąd związane z tematem. Posiadam w204 om646 2008 rok. Od momentu gdy zrobiło się chłodniej cały czas mam wyższe obrotu na biegu jałowym. Zamiast ok. 780 rpm w granicach 900 rpm. Rozumiem, że jak załącza się ptc to wzrastają obroty, nie mniej jednak nie spadają one nawet po osiągnięciu przez silnik 90°. Jedynym sposobem aby obroty spadły jest albo zmniejszenie temp. Na panelu (przy 10° na zewnątrz na panelu poniżej 17 °) albo wyłączenie całkowite nawiewu. Wychodziło by na to, że ptc grzeje cały czas niezależnie od temp. silnika.. Czy w tym modelu tak powinno być, czy powinna się wyłączać?
Będę wdzięczny za pomoc.
Samochód z USA?
👍👌
A w którym bloku czy module można wyłączyć tryb skandynawski auto to mercedes sprinter 906.
Jakiej wersji SD używasz ?
Dobry materiał jak zwykle .Pytanie mam czy napięcie 15V -15,1V na testerze to normalne napięcie w Mercedesie? I jakiego testera użyłeś do diagnozy .Pozdro dobra robota i nagrywaj jak najwięcej się da .
Good job ☺️
Łapka 👍
Temp zgodna z opisem pokręteł 😉
Trafiłem na Twój kanał przez przypadek, jest to pierwszy kanał który subskrybuje, obejrzałam wszystkie filmy, maga wiedza, spokój i opanowanie z jakim opowiadasz- diagnozujesz, jednym słowem wiesz co robisz, pozdrawiam ze Szkocji (W212) 🤒
Podzielenie materiału na 2 części jak najbardziej na plus 👍
Ciekawy temat na fajny poradnik diagnostyczny. Mógłbys przedstawić w wolnej chwili. Jak czytać podstawowy schemat instalacji podzespołów.
Witam. Nie znam budowy tej pompki obiegowej, ale być może został uszkodzony wirnik i pompka nie tłoczy płynu. Wtedy też pobór prądu będzie niski. Czekam na drugi odcinek. Pozdrawiam
Arku jak mogę pomóc to u mojego taty w Żuku gdy słabo grzało to wystarczyło z przodu auta kawałek kartonu założyć i problem był rozwiązany, a na pace awaryjnie zawsze były dwa grube koce :))) Pozdrawiam
Z którego roku ta star diagnosa? Znaczy sie jaka wersja?
P..a, a nie facet jeździ to mu zimno 😀 Kiedyś brak grzania często spowodowany był spadkiem płynu chłodniczego, a spadek mocy grzania zasyfieniem wymiennika, zapowietrzeniem układu (mały strumień przepływu), blokada mechanizmu otwierającego drugi obieg.
Auto może i nowe (z 2016r), ale płyn chłodniczy swoje już przejechał. Zakładając niecofnięty licznik ma nastukane ponad 200k. Jeśli dotychczasowi użytkownicy katowali silnik doprowadzając płyn do temperatur powyżej 100*C (właściwości glikolu, który prawdopodobnie od nowości nie był zmieniony) to jest możliwe zapchanie wymiennika, zablokowanie zaworu otwierającego drugi obieg lub inną usterką powstałą z winy użytkownika.
Czekam na rozwiązanie zagadki. Pozdrawiam
Ale czemu kratki wywiewu a nie nawiewu? I dlaczego ,,zapalam auto,, zamiast włączam silnik? Pozdro
2016r…. chyba nie trzeba nic dodawać….
Szukanie przyczyny usterki to podstawa a nie wymienianie w ciemno poszczególnych podzespołów. Super pomysł na kolejne odcinki. Czekam na następne.
Hi, pewnie pompka obiegowa słabo tłoczy lub wirnik się ukręcił,,,ale zobaczymy. Pozdrawiam
0:09 Z dwa tysiące szesnastego roku 😉👌
Więcej takich niespodzianek w postaci filmików poproszę 😁
W starszych mercach gdy znikało ogrzewanie, to zazwyczaj winny był zawór na podszybiu. Zakamieniona nagrzewnica w takim świeżym samochodzie, mało prawdopodobne. Ciekaw jestem, czy ta dodatkowa pompa obiegowa nie jest przyczyną, pomimo sprawności elektrycznej. Mógł się np. uszkodzić lub odwulkanizować wirnik przetłaczający płyn od osi pompy i sterownik widzi że pompa pracuje, ale fizycznie nie tłoczy. Czekamy na informacje o przyczynie.
Arku , czy zastanawiałeś się kiedyś / nie tylko Ty / nad problemem EKOLOGII ?? . Bo tak ; Z jednej strony mamy Pro ! eko : dpf-y , egr – y. sondy , katalizatory , pochłaniacze , odwadniacze , nawiewy , i przewiewy * Jednak , żeby cokolwiek znaleźć – zbadać , ( czy wypalać ) , silnik musi napi…….ć ) , /////// nie zamierzony rym ////////. Teraz jeśli przyjmiemy średnio ~ 1 godz. pracy silnika w/wym. spowodowaną , i przemnożymy to przez miliony pojazdów + wygrzebaną sadzę , i popioły , która przecież fizycznie nie znika ! To jest to Ekologia , czy Martyrologia dla natury ??????????
Tym razem nie dam łapki w górę bo temat nie dokończony. Czy jak bzykasz panienkę też tak ją zostawiasz w połowie ?
Witaj.Ciekawy przypadek !! Mam nadzieję że temat pociągniesz do końca i dowiemy się co było przyczyną.Pozdrawiam i zdrówka życzę.
Materiał jak zawsze na poziomie,interesuje mnie tylko dlaczego podzielony na części?Były jakieś bulwersje od strony widzów na temat długości odcinka?
Znów pierwszy 🙂