Ciekawostki #13 Dacia i jej wycieki, lejące AdBlue,Pęknięty katalizator, polerka szyb :)
link do kalkulatora (trzeba kliknąć dokładnie w ten link, żeby zrobić kalkulację i kupić polisę, aby została przyznana nagroda): …
Importowane z Youtube
link do kalkulatora (trzeba kliknąć dokładnie w ten link, żeby zrobić kalkulację i kupić polisę, aby została przyznana nagroda): …
Importowane z Youtube
Stary materiał zgrany w całość + Co do sl ma miejsce gdzie da radę dojść do bezpuecznikow awaryjne lecz tam nic by to nie zminiło bo od bezpiecznika do pompy był upalony kabel. Dużo nerwów to kosztowało hihi 🙂
Doświadczenie z Dacią (mam od nowości). Mój Logan 1.2 16V LPG z 2014 ma 165 tysięcy nalotu i żadnych jakościowych wpadek nie zauważyłem. Rdza jedynie na wydechu, silnik w super kondycji (co 15 tysięcy wymieniam olej, między wymianami ubywa go około 200 ml). Co dość ciekawe reflektory zachowały idealną przezroczystość i ani odrobinę nie zmatowialy. Fakt, że o auto dbam. Zawsze jest czyste (myję na myjni bezdotykowej) i raz w roku woskowane jakimś magicznym preparatem z hhhmmmmm…uszlachetniaczami 😉 – tak podaje sprzedawca na opakowaniu 🙂 ;). Żadnych awarii, rozrząd wymieniłem po 90 tysiącach (zalecane było 120) i hula. Na ostatniej wymianie oleju mechanik zrobił całościowy przegląd i znalazł poluzowaną obejmę na gumowej osłonie przegubu i wymagający wymiany pasek wielorowkowy – ten od alternatora. I tyle. Grunt to dbać o auto i na bieżąco usuwać takie drobiazgi jak np. ta osłona przegubu, bo pozostawiona bez wymiany ta obejma w końcu całkiem pewnie by się zerwała i wtedy pewnie cały przegub do wymiany. Z poważniejszych napraw raz wymiana kompletu wtryskiwaczy (koszt z robocizną 500-600 pln) i wymiana wahaczy (nie pamiętam już ile, ale bez tragedii). Raz wymieniany był tłumik końcowy. No i tak generalnie używam samochodu. Jak zaczynam czuć, że koła nie są już idealnie wyważone to jadę je wyważyć, nigdy nie przeciągam wymian oleju i filtrów, odgrzybiania i nabijania klimy (której nawet w zimie przynajmniej raz w tygodniu daję pochodzić przez pół godziny) i autko pięknie się odwdzięcza. Pozdrawiam 🙂
Czy to ubezpieczenie jest jeszcze aktywne?
1.9 tdi 110km 2005r zrobione 270tys tylko zalewam bak silnik jak zegarek warunek olej co 10 tys + filtry w tym paliwa
W 1.9 to ja lubie wałki robić, fajna robota, dobry pieniądz i w sumie cieszy, bo przyjeżdża kulejący i klepiący a wyjeżdża cykający 😀
Porada do lutowania 🙂 W zestawie masz chyba cynę bezołowiową – kup spoiwo lutownicze z dodatkiem ołowiu. Będzie szybciej, łatwiej, lepiej lutować. Same plusy
nastepny sie skurwil i reklamuje ubezpieczenia
Silnik w pompie idzie zregenerować. Regenerowałem wentylator od nawiewu w starym audi bo nie było nigdzie zamiennika.
Kto to wogule wymyślił cały ten "Long,Lajf" 😱😱😱
p.s
Pamiętam jak miałem nowego Fiata 126p to zmieniałem w nim olej co 5000km i co miesiąc smarowałem sworzenie i "Maluszek" dzielnie przejechał 200.000km tyle tylko że głównie były to "dalekie trasy jak na Malucha😉"
mniej idiotoodporme xD
Co sądzisz o Daci Sanderi i Dasterze z silnikiem 1,0 tce. Słyszałem że skrzynie 5 były wadliwe ze względu na wyjące łożyska
Siema a nie można tam zamontować czegoś innego niż orginalny kompresor na przykład jak do poduszek powietrznych
Jak 1.9 to tylko JTD makaroniarze już dawno rozjebali system. A wieswageny i jego kaldi o dupę potłuc .
Do polerowania szyn maszyna polerska Dual Action się nie nadaje :P, potrzebujesz zwykła rotacyjna.
To prawda long life zabija miałem Octavia 2 1.9 bxe kilka lat auto było serwisowane olej co 10k kilometrów jak sprzedawałem miało 320k panewki nie ruszane
Kupilem alfę 156 JTD za grosze przejechałem na oleju 97tys. km i dopiero wymieniłem bo stan już był na miarce niski. Co ciekawe auto nadal ma moc i jeździ . Hmm jak to jest .
Ciekawe jak ta szyba wyjdzie po tej polerce bo mam ten sam problem po wycieraczkach 😜😄
majster ten cooper to s doładowany czy wolnossący? i co sądzisz o tym silniku?
Wyjąć wirnik z tego kompresora, wymienić szczotki a wirnik do sprawdzenia ewentualnie do przezwojenia. Wsypać nowe uzwojenie jak spalone, to nie problem przy cenie nowego kompresora. Każdy warsztat gdzie przezwajają silniki to zrobi w dwa dni przy cenie max 250zł.
3:33 mam dokładnie to założone do opla, muszę powiedzieć że działa dobrze.
Obecnie mam najgorszy silnik wszech czasów 2.5tdi v6 … wiecie co, patrząc na te nowe konstrukcje – kocham tą moją tak zwaną kupę 2.5 tdi….
Ja to nie wiem jak te porównywarki wyliczają ostatnio wyliczałem na 3 porównywarkach i wychodziło mi około 380zl a papier z ubezpieczenia przyszedł na 278zł z ubezpieczalni.A jak agent przyjechał do mnie to zapłaciłem 223zł,bo mam wszystko ubezpieczone u niego i żadna porównywarka nie da taniej oc.I jest wygoda bo agent ma w kompie i nie muszę pamiętać o oc nie muszę jezdzić i tracić czasu,mam najtaniej.
Co do bls-a. Możesz dbać, wymieniać olej co 5 tys. nawet, ale jak trafisz na egzemplarz z serią wadliwych panewek w najgorszym wypadku i tak korba wyjdzie bokiem. Nie ważne czy audi, golf seat, skoda, wszystkie miały przypadki zatarcia nawet przy małych przebiegach. Dodam że nie wszystkie egzemplarze miały te felerne panewki. Najciekawsze jest to, że nie sposób sprawdzić np. po nr vin jaką partię panewek wsadzili do naszego auta. Jedynie pozostaje zdjąć misę i dobrać się do panewek. Ja osobiście nie bardzo wierzyłem w mity o wadliwych panewkach, ale się naczytałem na forach i dla świętego spokoju przy okazji wymiany oleju postanowiłem je sprawdzić. Nie były w dramatycznym stanie, ale miały wżery, dosłownie na jednej półpanewce były dziury. I to nie wina longlifa, który oczywiście masakruje silniki, ale ewidentnie słabej jakości materiału z którego te panewki powstały. U mnie siedziały Kolbenschmity. Przebieg 170 tys. A3 2007 r Wymiana na panewki Glyco Sputter i śmigam spokojnie już 2 lata. Jeśli chodzi o DPF-a to u mnie pomimo braku błędów przybywało oleju tak jak Piter mówi. Wy też tak mieliście?
Sory ale w obecnych czasach nazwa "Mechanik" powinna zostać zmieniona na "Wymieniacz".
Witam majstra, podasz link do tych zacisków? Pozdrawiam